De eerste paar dagen: Collaroy & Sydney - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Dinand Hoff - WaarBenJij.nu De eerste paar dagen: Collaroy & Sydney - Reisverslag uit Collaroy, Australië van Dinand Hoff - WaarBenJij.nu

De eerste paar dagen: Collaroy & Sydney

Door: Dinand Hoff

Blijf op de hoogte en volg Dinand

28 November 2016 | Australië, Collaroy

Ondertussen is het een week geleden dat ik ben begonnen van (hopelijk) een fantastische reis door Australië en Nieuw Zeeland.

De laatste paar dagen voor vertrek volgt er natuurlijk een afscheid van vrienden en familie. Na een kleinigheidje van de kameraden op zaterdagavond heeft het nog steeds even geduurd voordat het besef kwam dat ik werkelijk een aantal maanden van huis zou zijn. Dit besef kwam echter wel op zaterdag middag aangezien ik nog geen 24 uur later de reis al begon.

De heenreis:
Maandag ochtend vroeg uit bed om rond 7.15 uur weg te rijden. Na een rit van 3u waren we precies op tijd om ons bij het reisgezelschap te voegen. Waar de 1 met een hele delegatie aankwam, kwam ik netjes in m'n eentje aangezien moeders de auto nog parkeren moest (die uiteraard nog wel kwam om afscheid te nemen.) Na gezamenlijk ingecheckt te hebben was er nog even tijd voor een bak koffie met het thuisfront.

Na de douane komt de groep meer bij elkaar en ondanks dat iedereen verschillend is, is het heel erg gezellig!

De eerste vlucht naar Bangkok vertrok rond 13.15 en duurde direct bijna 12u. Waar de hele groep bij elkaar in het vliegtuig zat, zat ik alleen aangezien ik pas kort geleden geboekt had (dit bleek dan ook de volgende 2 vluchten ook zo te zijn.) Een probleem was het zeker niet aangezien ik op de 2 lange vluchten allebei betere plekken met meer ruimte had (dus mij hoor je niet klagen:).
Na een korte tussenstop vlogen we zo'n 4 uur door naar Taipei waar we naar een hotel gebracht werden aangezien we een tussenstop van 10 uur hadden. Na bij 1 van de vele eettentjes gegeten te hebben gingen we weer terug naar het vliegveld voor de laatste vlucht naar Sydney die ongeveer 9.5 uur duurde.
Vervolgens naar de beruchte douane van Sydney die eigenlijk best tegenviel aangezien iedereen zomaar door kon lopen en er amper mensen achter de desks zaten om mensen te controleren.
Hierna zijn we netjes opgevangen door de twee reisleiders die (via een tussenstop bij het Sydney Opera House voor de welbekende groepsfoto) ons naar het hostel in het plaatsje Collaroy brachten. Na een bbq'tje van worstjes, hamburger en kleine stukjes kangoeroe was de dag alweer ten einde.
Even kort samengevat: de reis vanaf huis tot inchecken in het hostel heeft zo'n 46-47 uur geduurd.

Donderdag 24-11-2016
De eerste volledige dag is de zogenoemde regeldag; bankrekening etc. 'S avonds hebben de dames gekookt en daarna even tijd voor een gezellig potje kaarten waar we zelf maar een eind gemaakt te hebben anders zaten we (terwijl ik dit typ, toch al snel een aantal dagen later) nog steeds zonder winnaar!

Op de vrijdag staat eindelijk de eerste echte activiteit op het programma: surfen! Rond 06.00 zaten we aan het ontbijt om vrij snel de bus in te stappen voor een ritje naar het strand (onderweg een tussenstop met goed uitzicht over de stranden!). Eenmaal aangekomen volgde een korte introductie over de techniek waarna er eindelijk het water in konden. Waar de een het vrij snel oppakt laat het bij mij nog even op zich wachtten. Maar alsnog is het fantastisch om het een keer te doen!
Na een tussenstop in het surfkamp ging de bus weer terug naar het hostel waar ditmaal de heren mochten (lees: moesten!) koken. Onder toeziend oog van de dames (die gek genoeg niet vertrouwden dat het goed zou komen) werd dan ook een overheerlijke maaltijd klaar gemaakt waarin we onszelf overtroffen!

De volgende dag zijn we met z'n allen naar de "Blue Mountains" geweest! Een gebied ten grootte van België met fantastische uitzichten over de "canyons" en in de diepe daling. De tocht over de smalle paadjes en langs de verschillende uitzichtpunten leverden dan ook geweldige plaatjes op.

Zondags even met de veerpont Sydney in geweest met de hele groep voor een gezellig dagje. Dit is wel de laatste dag met de groep en maandag ochtend zullen dan ook de eersten weggaan en gaat iedereen z'n eigen weg.

Aangezien ik zelf dinsdag naar Cairns vlieg (samen met iemand die we hier tegen zijn gekomen) heb ik van de maandag nog even een relax-dagje aangehouden. 'S ochtends even fijn uitgeslapen om daarna een cliff op te lopen die vlak bij het hostel zit.

Morgen gaan we samen met z'n 2en wild water raften in Cairns en daar zal dan ook het volgende verslagje mee beginnen :)

Voor zover vermaak ik mij prima en tot de volgende keer!

• 29 November 2016 - 12:02

Rene Lansink:

Klinkt goed allemaal, mooie foto's ook. Maak er een mooi avontuur van!

• 29 November 2016 - 12:25

Antonie:

hey dinand, ziet er goed uit! Geniet ervan. Groet'n uut 't Vjenne

• 29 November 2016 - 18:44

Mirjam:

He dinand,

Ziet er allemaal gaaf uit geniet er van ! We zullen je verhalen wel lezen
    Gr vanuit het koude sprang capelle

• 01 December 2016 - 00:22

Ruud:

Geniet dr maar van.Leuk verslag