Cairns t/m Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dinand Hoff - WaarBenJij.nu Cairns t/m Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Dinand Hoff - WaarBenJij.nu

Cairns t/m Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Dinand

12 December 2016 | Australië, Airlie Beach

Zoals eerder gezegd ben ik in Cairns geland met Karlijn (degene die ik in Sydney heb leren kennen).
Het is hier met 33 graden, volop zon en een hoge luchtvochtigheid dan ook gruwelijk warm! Dus de rest van de dag ook bijna niks gedaan. 'S avonds even voor de gratis pizza de bar in gegaan en daar natuurlijk blijven hangen. De wodka lemon was met 2 voor de prijs van 1 dan ook rijkelijk aanwezig :).

Woensdagmiddag werden we netjes bij het hostel opgehaald om een stukje te gaan te gaan wild water raften. Helaas bleef het wilde water wel weg maar het is wel leuk om een keer gedaan te hebben! We hebben voor een paar dollar een USB-stickie met foto's meegekregen voor in het plakboek dus die nemen we mooi mee :)
Verder nog een klein pluspuntje: een sixpack bier met een fles water is veel goedkoper dan een los sixpack bier. 3 keer raden dus wat er nu op de drankkaart staat :)
'S avonds even naar "the Lagoon" gelopen; een prachtig aangelegd parkje met een klein zwempoeltje direct aan de zee. Nog even een klein detail: er zijn hier super veel vleermuizen die (volgens de locals) een spanwijdte van een meter kunnen halen. Overdag hangen ze met honderden in een boom en 'S avonds komen ze los! Ook wel leuk om dat een keer te zien :)

Op donderdag 1 december even de tijd genomen om de komende week uit te zoeken en te regelen: de tripjes zullen dan ook top zijn!

Voor de vrijdag stond er weet een fijne activiteit op het programma: waterval-en-zwemtour. We zijn met een heel divers gezelschap rondgereden in een busje naar 3 verschillende watervalletjes geweest en daarna nog maar een meer om te zwemmen. Al met al een dagvullend programma met een geweldige tourguide; een relaxte maar bovenal geweldige rastafiguur. Bruce, de opblaasbare haai moest mocht ook niet ontbreken.

De zaterdag en zondag waren buitengewoon fantastisch: snorkelen en duiken. Zaterdag deden we 3 sessies en zondag 2 (voor de ervaren mensen ook een nachtduik maar ik zou dan waarschijnlijk niet levend terug komen;p) Elke sessie konden we kiezen tussen snorkelen en duiken. Na de eerste sessie gesnorkeld te hebben, ging ik de tweede duiken. In het begin ging het niet zo lekker maar toen ik eenmaal in de gaten had hoe het spelletje werkt ging het super!! In totaal dan ook 3x gedoken (gemiddeld 35 minuten onder water) en 2x gesnorkeld (1,5u en 0,75u). Met een camera op het hoofd zal dit dan ook vast prachtige plaatjes hebben opgeleverd! (zelf nog niks teruggekeken). Wegens een tekort aan bedden moesten een aantal mensen (voornamelijk de qrew) buiten slapen en ik ben er mooi bij gaan liggen - niet gunstig voor de nacht maar wel leuk om een keer te doen :) Al met al een fantastische ervaring en zeker een aanrader!

Na deze geweldige ervaring stond het volgende tripje alweer op de agenda: cape tribulation. Volgens de flyers een plek waar het regenwoud en de oceaan elkaar ontmoeten en daar is ook niks aan gelogen. Je stapt letterlijk van het oerwoud op een stand van zo'n 10 a 15m breed en dan begint de zee al. Even een kleinigheidje tussendoor: zwemmen wordt wel afgeraden i.v.m. loslopende krokodillen en kwallen en 's nachts is het strand zelfs afgesloten.
Eenmaal ingecheckt blijkt dus dat het hostel bestaat uit allemaal chaletjes die in het regenwoud geplaatst zijn en ligt er nog een Nederlandse meid bij op de kamer. Oftewel; je zit lekker makkelijk Nederlands te praten aan de andere kant van de wereld in the middle of nowhere! Ideaal!
Om 'even' boodschappen te halen waren we 30 minuten aan het lopen om het enige supermarktje te vinden maar aangezien er toch niet zoveel te doen is kon dat mooi even.
'S avonds nog even een kleine nachtwandeling gemaakt door het regenwoud met een tourguide. Op zoek naar allerlei wilde dieren maar die bleken zeer schaars te zijn nu in het droogseizoen.

Na een dag van vooral wachtten op de rit terug naar Cairns en nachtrit naar Townsville heb ik daarna direct de Ferry naar "Magnetic Island" gepakt. Een eiland waar veel Koala's en Rock Wallaby's leven. Na een wandeling door de bergen ben ik de volgende dag terug gegaan naar het vaste land (Townsville). Hier ook weet een fijne wandeling gemaakt naar de top van de plaatselijke berg om de zon onder zien gaan.

Vrijdag 9 december:
Na een middagje relaxen moest ik 's avond weer met de bus naar de het volgende stadje: Airlie Beach, de thuishaven van "the Withsundays". Een eilandengroep vlak aan de kust met een van de bekendste stranden ter wereld: whitehaven beach. De volgende dag dan ook in de vroege ochtend een rondvluchten gepakt in een vliegtuig over deze eilanden/stranden en dit kan niet anders dan fantastisch zijn; en dat was het ook! Ik kon niet wachtten tot ik de volgende dag eindelijk op het strand zelf kon gaan staan. Het zand zelf is dusdanig fijn dat je voor elke stap eerst wegzakt in dit hagelwitte strand! Hierna weer terug op de speedboot voor 2 plekken om te snorkelen.
Op de terugweg gebeurde het ongewenste tafereel wat jullie thuis in NL wel zal bevallen: regen.
Des te verder ik richting het zuiden ga, des te kouder/bewolkter het wordt. Hoewel het nog steeds ren aangename 27 graden is, is het een beetje bewolkt en dat is wat anders dan de afgelopen dagen :( (fingers crossed voor de komende tijd)

Vanaf morgen ga ik 2 dagen kamperen op een eiland en daarna (na een rustdag) 3 dagen met een 4x4 crossen op Fraser Island. Ik vermaak me dus nog wel even!

Kusjes!